Informacja dotycząca zasad, trybu i wymaganych dokumentów przy ubieganiu się o przyznanie dodatku mieszkaniowego, obowiązujących od 1 marca 2018 roku.
Główne zasady przyznawania dodatku mieszkaniowego.
Dodatki mieszkaniowe przysługują osobom:
Szanowni mieszkańcy informujemy, iż od 1 marca bieżącego roku znacząco zmieniły się kwotowe kryteria przyznawania dodatków mieszkaniowych.
Sprawdź, a może to dotyczy Ciebie?
Kto składa wniosek o dodatek mieszkaniowy ?
Wniosek o dodatek mieszkaniowy składa zamieszkujący w swoim lokalu członek Spółdzielni, właściciel lub najemca lokalu – na specjalnych formularzach, które można otrzymać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej- Dział Dodatków Mieszkaniowych, Plac Dąbrowskiego 4 (przy wieży ciśnień).
U w a g a : dodatek mieszkaniowy przyznawany jest od następnego miesiąca po dacie złożenia wniosku. W celu zachowania ciągłości korzystania z pomocy w wydatkach mieszkaniowych, należy zwrócić się ponownie z wnioskiem o przyznanie dodatku mieszkaniowego do MOPS-u Dział Dodatków Mieszkaniowych w ostatnim miesiącu skutkowania poprzedniej decyzji np. osoba, dla której ostatnim miesiącem pobierania dodatku mieszkaniowego jest luty, powinna złożyć następne dokumenty w lutym.
Jakie dokumenty należy przedstawić przy składaniu wniosku i deklaracji ?
U w a g a : Dane we wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego powinny być potwierdzone przez administrację budynku, w której znajduje się lokal – Administrację Osiedla.
Przyznanie dodatku mieszkaniowego zależy od wielkości mieszkania.
Powierzchnia użytkowa lokalu nie może przekroczyć o więcej niż 30 % niżej wymienione normy, które zależą od ilości zamieszkujących osób
Dla każdej kolejnej osoby powyżej sześciu osób zwiększa się powierzchnię normatywną o 5,00 m2 .
Normatywną powierzchnię powiększa się o 15 m2 jeżeli w lokalu mieszkalnym zamieszkuje osoba niepełnosprawna, poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna, jeżeli niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju.
DODATEK ENERGETYCZNY- to forma pomocy, ściśle powiązana z dodatkiem mieszkaniowym.
Komu przysługuje zryczałtowany dodatek energetyczny ?
Zryczałtowany dodatek energetyczny przysługuje osobie , która spełnia łącznie następujące warunki:
Wysokość zryczałtowanego dodatku energetycznego.
Miesięczna wysokość dodatku energetycznego od 1 maja 2016 roku do 30.04.2017r wynosi:
Do dnia 30 kwietnia każdego roku minister właściwy do spraw gospodarki ogłasza w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor Polski”, wysokość dodatku energetycznego na kolejne 12 miesięcy, biorąc pod uwagę środki przewidziane na ten cel w ustawie budżetowej.
Wymagane dokumenty .
Osoby, które chcą ubiegać się o zryczałtowany dodatek energetyczny do wniosku muszą dołączyć następujące dokumenty:
W toku postępowania administracyjnego Zespół Dodatków Mieszkaniowych ma prawo żądać dostarczenia innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego rozpatrzenia sprawy.
Miejsce otrzymania i złożenia dokumentów:
Druki wniosków o zryczałtowany dodatek energetyczny można otrzymać w MOPS - Dział Dodatków Mieszkaniowych, ul. Plac Dąbrowskiego 4. Dodatek energetyczny wypłaca się odbiorcy wrażliwemu energii elektrycznej do dnia 10 każdego miesiąca z góry, z wyjątkiem miesiąca stycznia, w którym dodatek energetyczny wypłaca się do dnia 30 stycznia danego roku.
Podstawa prawna.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Dodatków Mieszkaniowychul. 3-go Maja 16 (budynek po Petrobudowie, na parterze) tel. 24 3671653 do 55 w godzinach:
poniedziałek, wtorek 9.00 – 14.00
środa dzień wewnętrzny , nieczynne
czwartek 9.30- 16.30
piątek 9.30- 14.00
lub w siedzibie Płockiej Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej ul. Obr. Westerplatte 6a ( pok.3 ) tel. 24 262 46 17.