Rada Nadzorcza
- Rada Nadzorcza sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni.
- Rada Nadzorcza wybrana przez Walne Zgromadzenie w dniu 21 czerwca 2022 roku, na kadencję 2022 - 2025 składa się z 15 członków.
- Do składu Rady Nadzorczej z poszczególnych Osiedli zostali wybrani:
- z Osiedla Kochanowskiego:
- Bańka Grzegorz
- Mierzejewska Agnieszka Maria
- Szkopek Stanisław
- z Osiedla Tysiąclecia:
- Bor Grzegorz Leon
- Olczak Monika Teresa
- Psiuk Robert Artur
- z Osiedla Łukasiewicza
- Chrapkowska Beata
- Jasińska Halina
- Sobieraj Marek
- z Osiedla Dworcowa
- Cybulska Alicja
- Gorczyca Marta
- Turbaczewska Anna
- z Osiedla Rembielińskiego
- Derlukiewicz Anna
- Molska-Gawinek Małgorzata
- Pawlak Edyta
Skład Rady Nadzorczej Płockiej Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej przedstawia się następująco:
PREZYDIUM RADY NADZORCZEJ:
- Szkopek Stanisław – Przewodniczący Rady Nadzorczej
- Derlukiewicz Anna – Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej
- Mierzejewska Agnieszka Maria – Sekretarz Rady Nadzorczej
- Sobieraj Marek – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
- Psiuk Robert Artur– Przewodniczący Komisji Społeczno - Członkowskiej
- Cybulska Alicja – Przewodnicząca Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi
KOMISJA REWIZYJNA:
- Sobieraj Marek – Przewodniczący Komisji
- Molska-Gawinek Małgorzata – Członek Komisji
- Szkopek Stanisław – Członek Komisji
- Turbaczewska Anna – Członek Komisji
KOMSJA SPOŁECZNO – CZŁONKOWSKA:
- Psiuk Robert Artur – Przewodniczący Komisji
- Bańka Grzegorz – Członek Komisji
- Chrapkowska Beata – Członek Komisji
- Gorczyca Marta – Członek Komisji
KOMISJA GOSPODARKI ZASOBAMI MIESZKANIOWYMI :
- Cybulska Alicja – Przewodnicząca Komisji
- Bor Grzegorz Leon – Członek Komisji
- Jasińska Halina – Członek Komisji
- Olczak Monika Teresa – Członek Komisji
Rok 2024:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2023 roku. » sprawozdanie
Rok 2023:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2022 roku. » sprawozdanie
Rok 2022:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2021 roku. » sprawozdanie
Rok 2021:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2020 roku. » sprawozdanie
Rok 2020:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2019 roku. » sprawozdanie
Rok 2019:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2018 roku. » sprawozdanie
Rok 2018:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2017 roku. » sprawozdanie
Rok 2017:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2016 roku. » sprawozdanie
Rok 2016 - do 14 czerwca:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2015 roku. » sprawozdanie
Rok 2015:
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2014 roku. » sprawozdanie
Rok 2014
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2013 roku. » sprawozdanie
Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy: » pełna treść regulaminu
- uchwalenie planów finansowo-gospodarczych i programów działalności społecznej, oświatowej i kulturalnej,
- nadzór i kontrola działalności Spółdzielni, a w szczególności:
- badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych,
- dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw członkowskich,
- przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i poszczególnych jej członków.
- podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia prawa oraz nieruchomości, bądź nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej,
- podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do innych organizacji społecznych oraz występowania z nich,
- zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
- rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu,
- składanie Walnemu Zgromadzeniu Spółdzielni sprawozdań zawierających
w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych,
- podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych pomiędzy Spółdzielnią, a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach; do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady Nadzorczej przez nią upoważnionych,
- uchwalanie regulaminu Zarządu, Rad Osiedli i innych regulaminów przewidzianych w niniejszym statucie z zastrzeżeniem § 76 pkt. 13 i 14,
- wybór i odwoływanie członków Zarządu, w tym prezesa i jego zastępcy,
- koordynowanie działalności nadzorczo - kontrolnych Rad Osiedli,
- rozpatrywanie odwołania od decyzji Rad Osiedli oraz rozpatrywanie skarg na ich działalność,
- uchylanie uchwał Rad Osiedli o ile wykraczają one poza przyznane uprawnienia albo są one niezgodne z przepisami prawa, Statutu, uchwałami Walnego Zgromadzenia Spółdzielni i Rady Nadzorczej oraz obowiązującymi w Spółdzielni regulaminami. Uchylanie może nastąpić w ciągu 30 dni od daty powzięcia wiadomości o uchwale, nie później jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty jej podjęcia,
- zwoływanie Walnego Zgromadzenia Spółdzielni w warunkach określonych w statucie (§ 77 ust.5),
- określenie wartości rzeczy ruchomych, których nabycie lub zbycie w cenie przekraczającej ustaloną wartość może nastąpić po wyrażeniu zgody przez Radę Nadzorczą,
- wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdań finansowych,
- podejmowanie uchwał w przypadku naruszenia zakazu konkurencji przez członków Zarządu lub Rady Nadzorczej,
- określanie zakresu rzeczowego poszczególnych inwestycji mieszkaniowych i warunków ich realizacji oraz sposobu rozliczania kosztów wspólnych zadania inwestycyjnego,
- uchwalanie planów wydatków na remonty oraz wysokości odpisów dla poszczególnych nieruchomości,
- uchwalanie stawek opłat na pokrycie kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości dla poszczególnych rodzajów lokali,
- wybór przedstawiciela Spółdzielni na Zjazd przedkongresowy Krajowej Rady Spółdzielczej.
W zakresie nie uregulowanym w ustawie i statucie wewnętrzną strukturę Rady Nadzorczej, szczegółowy zakres działania, tryb obradowania i podejmowania uchwał oraz inne sprawy organizacyjne Rady Nadzorczej określa regulamin uchwalony przez Walne Zgromadzenie Spółdzielni.
-->