DODATKI MIESZKANIOWE
Dział Dodatków Mieszkaniowych mający siedzibę w Płocku przy ul. 3-go Maja 16 (PARTER) realizuje zadania dotyczące przyznawania dodatków mieszkaniowych.
Kryteria do otrzymania dodatku mieszkaniowego.
Dodatek mieszkaniowy przysługuje osobom jeżeli średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego nie przekracza 175% kwoty najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym tj. kwoty 2100,00 zł i 125% tej kwoty w gospodarstwie wieloosobowym tj. 1500,00 zł.
Komu może przysługiwać dodatek mieszkaniowy ?
Kryterium powierzchni:
35 m2- dla 1 osoby,
40 m2 – dla 2 osób,
45 m2 – dla 3 osób,
55 m2- dla 4 osób,
65 m2- dla 5 osób,
70 m2- dla 6 osób, a w razie zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym większej liczby osób dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię tego lokalu o 5 m2.
Normatywną powierzchnię powiększa się o 15 m2 jeżeli w lokalu mieszkalnym zamieszkuje osoba niepełnosprawna, poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna, jeżeli niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju. Dodatek mieszkaniowy przysługuje, gdy powierzchnia mieszkaniowa nie przekracza powierzchni normatywnej o więcej niż 30 % albo 50% pod warunkiem, że udział powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60%.
Uwaga: Aby otrzymać dodatek mieszkaniowy należy spełnić jednocześnie kryteria dotyczące tytułu prawnego, wysokości dochodu i powierzchni mieszkania.
Wniosek o dodatek mieszkaniowy składa się na specjalnych formularzach, które można otrzymać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej- Dział Dodatków Mieszkaniowych, ul. 3-go Maja 16.
U w a g a : dodatek mieszkaniowy przyznawany jest od następnego miesiąca po dacie złożenia wniosku. W celu zachowania ciągłości korzystania z pomocy w wydatkach mieszkaniowych, należy zwrócić się ponownie z wnioskiem o przyznanie dodatku mieszkaniowego do MOPS-u Dział Dodatków Mieszkaniowych w ostatnim miesiącu skutkowania poprzedniej decyzji np. osoba, dla której ostatnim miesiącem pobierania dodatku mieszkaniowego jest luty, powinna złożyć następne dokumenty w lutym.
Jakie dokumenty należy przedstawić przy składaniu wniosku i deklaracji ?
Uwaga: Dane we wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego powinny być potwierdzone przez administrację budynku, w której znajduje się lokal – Administrację Osiedla.
DODATEK ENERGETYCZNY- to forma pomocy, ściśle powiązana z dodatkiem mieszkaniowym.
Komu przysługuje zryczałtowany dodatek energetyczny.
Zryczałtowany dodatek energetyczny przysługuje osobie , która spełnia łącznie następujące warunki:
1. Posiada ustalone prawo do dodatku mieszkaniowego.
2. Jest stroną umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej.
3. Zamieszkuje w miejscu dostarczania energii elektrycznej.
Wymagane dokumenty .
Osoby, które chcą ubiegać się o zryczałtowany dodatek energetyczny do wniosku muszą dołączyć następujące dokumenty:
● umowa kompleksowa lub umowa sprzedaży energii elektrycznej zawartej z przedsiębiorstwem energetycznym .
W toku postępowania administracyjnego Dział Dodatków Mieszkaniowych ma prawo żądać dostarczenia innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego rozpatrzenia sprawy.
Druki wniosków o zryczałtowany dodatek energetyczny można otrzymać w MOPS - Dział Dodatków Mieszkaniowych, ul. 3-go Maja 16 PARTER.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Dodatków Mieszkaniowych, ul. 3-go Maja 16 (budynek po Petrobudowie, na parterze) tel. 24 3671653 do 55 w godzinach:
poniedziałek, wtorek 9.00 – 14.00
środa dzień wewnętrzny, nieczynne
czwartek 9.30- 16.30
piątek 9.30- 14.00